Dagen idag, Natten till idag...

Natten till idag har jag inte sovit ens en halv sekund, så fort jag somnat har jag vaknat igen för tt jag drömde mardrömmar, om vad tänker ni då, GYMNASIEVALET!
Det kommer bli likadant inatt, var så säkra, det vet jag.

ids inte skriva om så jag kopierar från lunarbloggen:
Elina skulle snacka med syon Ulla idag, och jag följde med, dom satt å gick igenom lite vad Elina skulle välja och jag ställde lite frågor om lite olika saker, inga många, två-tre stycken bara. Blev dock grymt tårögd varje gång jag öppnade munnen.
Sen frågade hon vad jag hade valt, å då svarade ja "vet inte"
åsså hon ba, men då kan vi kolla upp det här :)
å ja ba "jag vet vad jag har valt men inte vad jag ska gå" (tårarna på bristningsgränsen att svämma över.)
å sen började hon fråga en till fråga å då brast de fan, fanns ingen hejd!
Jag är så jävla rädd just nu. jag vet ingenting längre...
jag bara satt där å grät svinlänge å försökte svara på hennes frågor mellan gråtattackerna, sen bestämde vi en ny tid då bara hon å jag sku träffas på måndag klockan tolv. får se hur de går då, för jag måste göra omval...
Grans känns inte rätt, det känns som om ja valde det bara för att Erika gått där och mamma ville att ja oxå ska göra det.
Men det är min framtid det handlar om, jag måste, tyvärr, göra det här valet själv.
Om jag hamnar i Luleå gymnasieskola så blir det nog att söka bidrag och flytta ihop med Elina i en etta! :) Det skulle verkligen bli fett nice! :) (En lägga mellan coop arena och centrum typ!)

Men först väntar mötet med Ulla på måndag, efter det mötet får vi se vad jag gör med framtiden... För jag tänker inte gå därifrån förns jag vet! haha :)

Försökte prata med mamma om gymnasiet sen när jag kom hem från stallet, sa att jag funderade på HR i luleå,
vad fan tror ni att man får för idiotiskt svar?! SOM ALLTID!
"HAHA, hör med ERIKA om vad hon tycker om den saken!"
(jag skiter väl för fan i vad erika tycker?! Det är väl ändå JAG som ska gå tre år till, inte hon!)
Sen kommer Billy:
"Det är ju bara en looserlinje, man får ju inga jobb och de är dåligt betalt!"
MEN TACK SOM FAN FÖR DET DÄR VA?! JÄVLA IDIOTER!
så då började ja gråta igen åsså sa ja "men kan ni sluta göra mig så jävla osäker!!"
Vad får man för sliskit svar då? om inte de vanliga:
"förlåt då! jag ska vara tyst! jag ska aldrig öppna munnen igen!"

Senare när jag satt å åt middag försökte jag igen med nästa sak syon snacka om:
"mamma om jag går i luleå hade ja tänkt flytta ihop med elina å bo i en etta..?"
"HAHA, kommer inte på fråga! du e inte torr nog bakom öronen för å flytta till luleå!"
"vad menar du med det? ge mig en ORDENTLIG anledning till varför ja inte kan bo själv?!"
"jag behöver inte försvara mig inför dig, de blir som jag sagt, PUNKT!"

Jävla idiot, jag hatar dig, jag hatar billy..

Och jag orkar VERKLIGEN inte med att vara såhära osäker! jag är det ju aldrig annars..
Så jobbigt när jag förändras, jag har ALDRIG gråtit i skolan på de här tre åren, A-L-D-R-I-G!
Det är jävla pinsamt att jag gör det nu.... fyfan...
Jag hatar att mamma inte låter mig bestämma över mitt eget liv, hon vill ju bara att ja ska gå på grans, de har hon sagt i nästan 5års tid nu, det enda jag fått veta nå om, grans grans grans.... jag har aldrig fått en valmöjlighet eller andra alternativ.. bara för att ERIKA gick grans betyder tydligen det att jag också ska göra det!
SÅ JÄVLA BLÅST HON ÄR! dra åt helvete....
Jag var ju så halvsäker på HR, åsså säger kärringen sådär! fyfan, jag vill bara BORT! NU!
Kan ingen kidnappa mig?! <--- Jag är seriös, om nån kidnappar mig gör jag inte motstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0