PANIK SOM FAAAAAAAAAAAN!!!

Jag har till den 10 Maj på mig å bestämma mitt liv, JAG SOM TRODDE JAG VISSTE!
Okey, har vetat länge att hästar är livet, okey, HÄSTSKÖTARE.
Men hur ska man kunna leva på enbart hästskötarlön?
Och vad ska jag jobba med om jag blir av med hästskötarjobbet?
Aha, okey! Bartender har alltid varit något som jag vilja prova på å jobba som!
Jag vet inte lönen man får, men den e nog okey iaf!
Så då säger vi såhär då, jag jobbar som hästskötare efter gymnasium och ska gå Bartenderkurs i typ Mallorca!
Jaha, hur ska jag ha råd å gå den dyra kursen med en hästskötarlön?!
Och om jag tar mig dit och får bartenderjobb i sverige när jag kommer tillbaka,
ja då måste ju baren vara i samma kommun iaf som stallet som jag jobbar i!
Och sen så kommer jag ju jobba från typ 6-7 från morgonen till typ 20-21 på kvällen mån-fre
OCH sen till råga på allt bartenderjobba från typ 23-4 lör-sön!

Hur i helvete kommer jag orka jobba i stallet då när jag inte får sova ut?
Och när ska jag ha tid
att fara ut på krogen själv?
Och när ska jag ha tid å träffa kompisar?
Och när ska jag ha tid å kolla hockey?
Och när ska jag ha tid med min egna häst(när jag nu köper en)?
Jag kommer ju gå in i väggen efter typ ett år eller nå! ;O

Och vad ska jag jobba med när jag pluggar?
Jag måste ju ha nå å leva av och nå som jag kan spara ihop till bartenderkursen..!
Vars ska ja jobba då? ICA ELLER?!?!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!! JAG FÅR FAN TUPPJUCK!!!
JAG VET INTE VAD JAG SKA GÖRA!!
 ALLA, jävlat ALLA tips är fan värdefulla!!!!!!!!
(med tips menar jag, gymnasieval och hur jag ska lösa tidsfrågan och kanske annat hästyrke)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0