Sagan om Emmes liv ;D

Jag är en tjej som föddes den 30 maj 1991 på bodens bb.
Mina föräldrar har en fix idé att jag skulle heta ruth britta i mellan namn efter min mormor och nån faster till mamma, mitt tilltals namn blev dock Emelie och efternamnet efter pappa, Nilsson.
Fem år innan jag kom till världen, den 23 augusti så föddes min storasyster Emma, som fick namnet elizabeth i mellan namn efter farmor. Och två år innan hon föddes, den 13 januari föddes min äldsta syster Erika som fick namnen Inga och Maria i mellan namn.
min mamma döptes till Gulli och min pappa till Torgny.
När jag kom till världen var min mamma 30år och min pappa lite äldre, jag vet inte riktigt hur gammal han är ;) haha ;D
Dom träffades som tonåringar och höll ihop väldigt länge.
När jag var ca 4år fick min dåvarande bästa kompis anna med mig till stallet på allmänridning, och efter dess har jag varit stallberoende! mer och mindre, varierar år till år, men jag har aldrig slutat med hästarna längre än en månad, man saknar dom alldeles för mycket alltså!
När jag blev lite äldre blev jag kompis med en väldarns häftig brud, NATTALI!
Hon lärde mig allt om hockeyns underbara värld, och LULEÅ HOCKEY är lagete som finns i mitt hjärta, FASTPRINTAT! hehe...
När jag var på mitt 11 eller 12 levnadsår så skildes mina föräldrar och jag bodde kvar med mamma och tog över hennes efternamn, Mikaelsson.
Något år efter det flyttade Emma hemifrån till Umeå och Erika flyttade till andra sidan gatan, fast numer bor hon i Skellefteå. Att dom bor så långt bort är bara skönt, för jag kan ju fara och hälsa på dom i princip när jag vill, och då får jag ju en skönt bortförklaring till att lämna älvsbyn!
Mamma träffade en ny, Billy, och ja, jag kan ju säga att jag inte är vidare förtjust i honom... Och i och med honom kom petra, pernilla och paoulina... vissa av dom går man ihop med, vissa av dom inte...
Under mina 16 levnadsår har jag hunni med att tävla en massa i både hästhoppning och dressyr, jag har även hållit på med andra sporter som t.ex simmning, bandy, bugg, fotboll och gymnastik! En riktigt sportnörd helt enkelt!
Fast, ridningen är det enda som jag nog aldrig kommer sluta med, fast man ska aldrig säga aldrig! ;)
Det roligastee minnet jag har av mitt liv av alla resor jag gjort, ja jag kan inte välja! Grästorp, Ö-vik, Sundsvall, Grekland, Göteborg, Umeå, Skellefteå, Luleå ojojoj! så många platser så lite tid! ;)
Men ska jag välja ett speciellt blir det den 13-15 januari 2007! Då drog jag, natta och en tjej som heter amanda ner till sundsvall tidigt som helvete lördagmorgonen och kollade hockey i eon arena! Luleå vann den matchen och jag fick många nya bekantskaper! Bonden, Infern0, Jimpa, Farmis, Timääh, Olof, Nalle åsså träffa jag ju gammelpolarn aNtex* haha ;D Sen var det övernattning på vandrarhemmet skräddaren,
och där bodde alla ovanstående grabbs
-bonden, antex, inferno!
+ Tomi, Nicklas, Jonte!
Söndagen var alla bakis, hahaha! så vi drog ut me grabbsen på stan där dom bara snacka om sitt himla donken! haha ;P men tillslut blev det kinaresturang och bio, the departed, mkt sevärd!
Sen på måndagen var de match uppe i ö-vik, Luleå krossade dom oxå i sudden, jävla nice och lyckad resa!
Mitt mål med livet just nu är att avsluta skolan och komma in på Grans, efter Grans får vi se vad som händer med livet, att jag INTE kommer bo kvar i älvsbyn när jag tagit studenten är en självklarhet, för om jag fick skulle jag flytta nu PRONTO!
Ska väl berätta mitt val av smeknamn oxå, SuperEmme, det smeknamnet fick jag av Bonden, för jag är ju så jäkla Super asså ;) Kan flyga i ljusets hastighet å allt ;)

Om ni vill veta någonting mera kan ni ju ta kontakt med mig på något sätt :) Msn är jag oftast inne på,
när jag väl är hemma! Är ute och ränner en hel del ;)

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0