Jag drömde en dröm om dig inatt, Eller nej, Jag var nog vaken..

Allt var precis sådär som jag ville att de skulle vara,
precis sådär perfekt, du levde ditt liv, och jag mitt, fast skillnaden var bara att i drömmen levde vi dom tillsammans och inte åtskillda som i verkligheten.

Jag sov över hos dig, jag gick till skolan å innan jag gick så gick jag in i sovrummet där du låg och drog dig, och när jag skulle ge dig en puss innan jag gick så drog du ner mig i sängen å vägrade släppa lös mig, åsså sa du "tänk om jag inte släpper taget, vad gör du då?" och då sa jag något å skrattade å då sa han helt allvarligt "visst vet du om att jag aldrig kommer släppa taget om dig? jag älskar ju dig mest av allt.." åsså vart vi helt seriösa men efter ett tag släppte han åsså fick han en puss å sen gick jag till skolan.
När jag sen kom hem på lunchen så hade han skrivit en liten lapp åt mig "jag gjorde din lunch älskling, jag är ju på jobbet, längtar efter dig! /din *****"" så då åt jag lunch å så sen tänkte jag att efter skolan ska jag handla nå gott å laga värsta middagen åt honom :)
så sen gick jag tillbaka till skolan, kunde inte koncentrera mig det minsta lilla, klottrade sönder böker och allt med hans namn, det där fina namnet :)
sen efter skolan sticker jag till konsum i smedjan och slösarmina sista pengar på filéer, potatisklyftor och ingredientser till sås, går hem å ser att nu ligger en till lapp brevid den förra, "hej gumman! hoppas du haft en bra dag i skolan, jag är hos ***** med grabbarna kommer vid femtiden, har telefonen med mig om du vill, elelr itne vill något, älskar dig!" så jag börjar direkt med maten och tänker att han kommer bli så glad så glad sen när han kommer hem.
men innan jag börjar med maten sticker jag in på strand å köper nå ljus, kvällen ska bli perfekt :)
men när jag kommer hem igen så står han där i köket och ser ut som ett frågetecken, tillslut säger han "hade du tänkt laga mat till middag?" jag bara "jåå, jag tänkte överraska dig, jag var just ner å köpte nå ljus.. jag skulle vara klar till fem men..." då avbröt han mig och sa, "jag som hade ungefär samma sak i planerna, fast jag tänkte bjuda dig på resturang, men om du vill kan vi vara hemma och laga mat tillsammans?"
Så, vi stanande hemma och laga maten jag köpt, vi åt å hade trevligt, sen gick vi på långpromenad till shell (den som ligger uti Max uti Coop) och hyrde en film och köpte skumtomtar och julmust, sen hade vi värsta underbara mysiga hemmakvällen i soffan :)

image113

så min fråga till mig själv är jag vaknade var väl; varför är inte livet så som man vill att det ska vara? varför drömmer man oftast drömmar som man vill ska gå i uppfyllelse, men som man vet aldrig kommer göra det? jag vet, man ska ha drömmar, men vissta drömmar som man vill ska gå i uppfyllelse, ja, dom blir man bara så himla deprimerad av..


Jag drömde om dig inatt ochför varje dag som går vill jag bara att den ska gå i uppfyllelse mer och mer.. Och egentligen kan man säga att jag drömde en dröm om dig inatt, fast nej, jag var vaken.. för varje månad, varje vecka, varje dag, varje timme, varje minut, så har jag dom där tankarna mer eller mindre, VARFÖR skulle livet bli (och vara) så fel så fel?
Finns nog ingen som har ett bra svar på det så..


/Mrs. Purjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0