våga vara rädd

Du frågar mig vad kärlek är
men jag vet inget om det där
bara sånt som man kan mäta
kan jag förstå

Det är 40 år sen just idag
Beatles var the lonely hearts
club band
Din farmor hade just fyllt
18 år

En annan tid i samma land
samma gamla rädsla, andra namn
från kalla krig till varma
vintrar svarta hål
Du står i frontlinjen igen
allt allt allt
kommer till dom som
vågar vara rädd

En valentin på blod, choklad
de har spärrat av halva stan
och alla vet att stormen kommer
Bandet klev precis på scenen
Det blir synd om den som
kastar första stenen
Alla vet att stormen kommer

Kravallpoliser överallt
men vi andra är så många fler
Jag knuffas, tappar andan
och regnet vräker ner
Du står i frontlinjen igen
Allt allt allt
kommer till den som vågar
vara rädd
Vågar du vara rädd

Jag har det
Du har det nu
samma symptom
både jag och du
Jag har det
men du säger...
jag är inte sjuk...

Du står i frontlinjen igen
Allt allt allt
kommer till den som
vågar vara rädd
Vågar du vara rädd


image118

kent, vad ska man säga, så JÄVLARNS bra musik, å texter, vet att dom är klassade som lite emoband å de, men de skiter jag i.. jag skiter i allt just nu asså! allt är fan åt skogen..
till exempel:

Luleå hockey kan typ häsla allsvenskan välkommen,
Jag kommer aldrig få veta vem ***k är,
Min favoritlärare kommer inte va kvar till våren för att min hatlärare ska ta över hennes lektioner,
Skelelfteå ligger högt upp i tabellen,
***** är vänn med *****,
****** fattar inget,
Jag måste fira julaftonskvällen med DenDära Cp saken,
Jag får inte flytta hemifrån,
osv jag kan fortsätta i all oändlighet.. vissa saker har jag förträngt, och försökt dränka, men Ewe hade rätt, man blir itne av med problemen, tillslut kommer dom upp till ytan igen, och då är dom tio gånger så många såm när man började dränka dom ifrån början.. jag vet snart itne avd jag ska ta mig till längre.. allt är så, jag vet inte..  behöver nån att prata med, nån som lyssnar och FÖRSTÅR, och just nu känns de som att ingen kommer förstå, ingen känner mig, inte egentligen.. alla mina kompisar känner den emme jag vill att dom ska känna, men ingen känner den riktiga emme, det fanns EN som va nära, riktigt nära, men nu är det över mellan oss, du betedde dig så jävligt mot mig, du drog ner mig gång på gång i träsket, och för varje gång du drog ner mig,lindade sig stjälkarna sig fast hårdare och hårdare.. nu sitter jag nästan fast och har precis huvudet ovanför ytan, men minsta lilla grejj till som går åt skogen, tex att ja inte får foprtsätta me pelle, julafton blir inställd, någon släkting dör, eller liknande, något sådant som inträffar å då, ja... suck, då vet ingen vad som händer, itne ens jag..
jag är så falsk.
å efter allt godis å äckligt fet hamburgare idag känner jag att allt är kvar i halsen, kan inte andas, jag klarar det inte, jag har problem, fet mat å hamburgare å onyttigheter, för mycket sånt och jag är körd, körd i botten.. jag behöver någonting positivt tillbaka till mitt liv, Jag Måste Våga Vara Stark!!
Men just nu orkar jag inte med att sitta här mera, jag är å simmar på botten av träsket nu igen, jag kippar efter luft, får slut på syre, måste sova.. Längtar till söndag, lite ljus kommer in i livet, Emma och Erika, Julafton måndag med kusiner å tremänningar, underbart 'är vad det är.. jag älskar er allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0