Carry on...

with my life ;D

var i stallet idag, borsta pelle, städa i skåpet (som inte förfallit lika mycke som jag trodde det skulle ha gjort), smörjde upp tränset, och sen när jag stod där i omklädningsrummet å bytte om så fick jag en liten liten liten sting av lycka, tror jag då, vart som, helt glad..
för de känndes så som det gjorde förut, när stallet i princip var mitt liv, typ när jag gick i sexan, sommarlovet då så var jag varje dag i stallet, cyklade dom 3 kilometrarna dit, lekte å hjälpte till med allt möjligt, sen cykla dom 3 kilometrarna hem mitt i natten, ååå, de var tider det.
precis så kommer det nog inte bli igen, men efter ca fem veckor utan en endaste häst att ta i så blir man ju lite knas i skallen, eller nå..
känns bra, riktigt bra! att fara till stallet ågra dagar i veckan då man har tid, borsta, pyssla, kanske rida nån gång, köra sitt eget race liksom.. den här gången far jag inte till stallet för att behaga alla, den här gången ska jag fara till stallet för att jag tycker att det är kul!
hästar ska vara en hobby, inget måste... (:

kul att man kände sig så välkommen tillbaka oxå, första pillan sa va att vi sku rida ut tsm nån dag, å amanda hon vart väl bara allmänt glad, å maria vart glad, å natta vart ju med glad, å det känns ju bra det oxå (:

så jag får väl skriva tack till emma nordh då, för att du hjälpte mig tillbaka till det stället (efter H-läktarn) som man gillar mest på jorden, å tack för chansen med pelle :)

image108


Kommentarer
Postat av: Emma

e så glad att du vill komma tillbaka till stallet! Du är ju en stalltjej och så kommer de alltid o vara! O jag o Pelle blir så glada över din hjälp!=)

2007-11-28 @ 13:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0