håjaahåhjaa...

fan vet itne avd jag ska ta mig till, jag ÄLSKAR HÄSTAR och tro fan i mig inget annat..!
jag älskar dom mer än livet, men jag trivs fan inte uppi föreningen här i älvsbyn...
funderar på att sluta rida å börja om sedan när jag flyttat till luleå, men klarar jag mig i över ett halvår utan?
har nyss suttit å kollat igenom mina hästbilder, jag komemr ju typ dö utan hästar, men det känns som om att om jag inte slutar nu så kommer jag tappa intresset pga personerna å inte hästarna som är uppi ÄRF, vi har dom bästa ridlärarna (som man märker på ridlägrerna, hehe, inte veta va grodsits är, hahaa) men, är det värt att ta risken eller?

fortsätta rida = tappa intresset
sluta rida = börja om senare med intresse?

för jag har ju alltid crimson och rootn när jag far till Grästorp (åker dit under jul och kanske under påsk och sommarlov) men, räcker dom små veckorna till att tillfredställa mitt hästbegär?
känns som om jag bara blir mer å mer förvirrad ju mer jag skriver!
det lättaste skulle vara om jag fick en egen häst, foderhäst, eller en sköthäst i ett stall som typ ingen känner till..
så man får vara ifred utan en massa människor som sitter å analyserar minsta lilla lilla detalj man utför under ett ridpass/i stallet/utanför stallet..

jag lovar att dom har börjar hålla vad om när jag ska sluta rida så som dom  gjorde när Larsson började prioritera stallet lägre..
så himla stört, förr förra sommaren då var jag pemmsan, pärlan, gullan, jag var ju bara såååå himla underbar å dom förstod ju itne hur man kunde tillbringa en hel sommar i stallet å hjälpa till frivilligt, det borde ju verkligen finnas fler som har ett lika brinnande intresse som jag hade då!
men för minsta lilla fel man gjorde så fick man ju skit för det, då vart man ju OSERIÖS och inte värdig att ha hand om en endaste häst och man vart utbytt, gång på jävla gång... ni har ingen aning om hur jävligt det känns!
först lukas, senare ebba, efter henne royal, efter han up, senare zäta, efter det falize, och detta är ju bara ett ihop plock på alla hästar som jag har lagt ner HELA min fritid och liv på att mocka åt, borsta, smörja läder åt, och vad får man för det? jo, efter en tuff vecka i skolan med mycket läxor, då har man hunnit bli oseriös och utbytt, KUL JÄVLA PRIORITERINGAR NI HAR DÅ! nä fyfan, väx upp, skola, vänner och LIV går fan ta mig före stall och andra aktiviteter..!
jag tycker så grymt synd om alla ungar som ni plågar där uppe, jag kan inte säga att ni TVINGADE mig, för jag cyklade ju upp till stallet helt jävla frivilligt, jag kämpade, skrek och slogs för att få vara i stallet sent under sommarkvällarna för att leka med ridlägerbarnen, och det enda man får för det är i princip, din oseriösa jävel dra åt helvete! nu när man går skola i LULEÅ och inte är hemma förens sent som fan efter att man stigit upp före fan..

men sen komemr ju problemet, även fast jag verkligen inte tycker om nästan någon där uppi Älvsby Ryttar FöreningÄLSKAR jag ju hästarna, och jag har inte levt utan dom i tolv år, tolv jäkla åt har jag ägnat mitt liv åt hästarna mer eller mindre... och om någon frågar mig VARFÖR jag håller på med hästar så kan jag inte ens ge dom ett svar, inte för att jag inte vet, men det går inte att lägga i ord hur underbara jag tycker att dessa varelser är! men om man jämför ÄRF med K&E Guarterhorses, jag trivs som fan hos K&E, jag GRÅTER som en liten bebis varje jäkla gång jag måste lämna dom där i Grästorp, Liza, Kjell, Elvira, Diva, Crimson, Rootn och alla andra hästar, människor och djur... däremot med ÄRF så gruvar man sig hela veckan för att fara upp till det stallet, för man undrar hela tiden vad för skit dom snackat, kommer snacka eller snackar.. för den som kommer å säger att dom inte snackar skit om mig när jag inte är där ljuger ju så tungan ruttnar å lossnar..
K&E därimot, det är mitt paradis på jorden, det är där jag skulle kunna leva föralltid! ;D
liksom, ALDRIG att jag skulle ställa mig å mocka 10-12 GRISIGA boxar frivilligt varje dag i två veckor här i älvsby, och om jag skulle göra det skulle det ta fler fler flera timmar, medans i grästorp mockar jag helt jävla frivilligt under mina lov 10-12 boxar på ca: 3-4 timmar, sen mockar jag hagar varannan vecka, jag tvättar i medel ca 2 hästar per dag, fodrar tonvis med hö, UTAN ATT KLAGA DET MINSTA, JAG ÄLSKAR DET! <3 finns inget bättre liksom, att avsluta dage med att gå in och äta middag med Liza, Kjell och Elvira, kolla hockey om det är på tv, snacka med Liza, spela dataspel med Elvira ett tag för att sen vid tio, elva tiden gå ut i stallet och borsta och pussa på Crimson tills klockan är waaaaay too much..! ibland rida honom en sväng om man inte redan gjort det under dagen... Det är så uderbart.. jag trodde fan inte på att himlariket fanns på jorden förens jag åkte till Kjell & Eliza Quarterhorses i Grästorp, och det är bara när jag är där jag kan sätta ett ord på varför jag rider, känslan där nere i Grästorp är så jävla underbar, inga ord gör stället rättvist, men om jag ska förklara det med TRE ord;

Himlariket
Paradiset
Crimson Catalyst

image103


Kommentarer
Postat av: natta

Du har ju mig i stallet!

2007-11-14 @ 21:46:51
URL: http://nattali.blogg.se
Postat av: emma

hatar du verkligen oss sådär mkt?

2007-11-15 @ 12:57:17
Postat av: emme

natta: ja men de e ju typ du, amanda å mappo av över 300pers..

emma: allt jag skriver är ju sant.. eller hur? hatar är ett starkt ord..!

2007-11-15 @ 22:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0