schtall ;D

jahapp, igår när jag inte hade nå för mig så hittade jag en gammal dagbok som jag hade i sexan, och när jag satt där och läste så började jag verkligen tänka, varför slutade jag tycka om hästar? det är ju faktiskt den tiden i stallet som varit den bästa i mitt liv! och det är inte det roliga i ridningen, nog för att det är jätte jätte kul oxå! men allting runt omkring, alla kompisar man får och gemenskapen med alla hästar, att sitta i sadelkammaren och prata en massa strunt, kolla på när alla andra rider lektion, kolla på kurser, vara med på kurser osv osv... man var bara där för att koppla av och ha roligt! man var där av samma anledning som jag åker till grästorp hela tiden, för att man älskade allt som hade med just den saken att göra, okej, stallet i älvsbyn har förändrats en hel jäkla del, både till det bättre och till det sämre, många hästar har kommit och gått genom åren, men ska man liksom låta nästan 12år av sitt liv bara försvinna för att det kommer förändringar? känns ju helmysko alltså :S
men, nu har jag tagit tag i saken och ska börja hjälpa pillan med cleo, mocka och göra allt dedära kringgörat, smörja å pyssla å allt :)
sen till hösten får vi se vad som händer om jag fortsätter rida i Luleå eller hur jag gör, vad jag vet nu är att jag ska leva i nuet å hjälpa pillan med cleo, sen åker jag till grästorp och sen åker jag till USA, efter det är det till att flytta och börja tvåan, och för var dag som går så blir jag bara mer å mer sugen på att börja med fotboll :) har börja luska å försöka få tag i damfotbollens tränares nummer å så, bara ringa å höra med dom vad som krävs av mig som spelare om jag skulle välja börja spela sen till hösten å så :) Sen har jag hittat en fin stig som vi kör förbi varje morgon med bussen där jag ska börja gå promenader och jogga oxå :)
men sen om jag börjar rida på LRK eller i hertsöstallet det återstår ju att se :) ska å kolla runt på deras hemsidor nu tänkte jag å kolla hur hästarna ser ut och vad dom har för tränare och privathästar å så :)
känns bra nu, känns som att allting börjar klarna upp :) och om jag komemr orka sen så ska jag nog allt börja med simningen igen! men. först och främst häst och  fotboll och sen efter det kommer simningen :)

nåja, ha de gööööööööööööött :D

image185image187image188

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0