omg, hästarna!!

jag saknar dom, jag saknar dom, jag saknar dom, jag saknar dom.....
jag blir knäpp knäpp knäpp knäpp!!!
jag behöver lukta häst, jag behöver borsta en häst, jag behöver höra en häst, jag behöver ta i en häst och jag behöver rida häst! och jag behöver allt det typ nu...!
satt nyss och blogga på bilddagboken om hösten, och insåg då hur otrooooligt jävla mycket jag kommer att missa i höst/vinter... snögalopper, stunderna i sadelkammaren när det snöar storm utanför fönstret och man bara sitter där i sin egna värld framför ett element eller varmluftsfläkt och smörjer... stunderna precis efter man tagit in en häst och stallat upp den på gången och man fryser nå så förbannat om händerna att man stoppar dom under täcket på hästen. jag kommer sakna att dra bort dom små isdropparna ifrån känselhåren på mulen. att sitta i klubbis å prata strunt, skritta ut i skogen med en kompis å plumsa på ängar eller bara skritta längs skogsstigar... jag kommer sakna allt.!

ingen häst - ingen emelie...



hästarna har ju trots allt varit en del av mitt liv sedan Anna Sundrstöm drog med mig på "allmänridning" när jag var fyra år gammal, när vi satt där och skrittade runt på Picasso, Roy eller Bonnie. det är sånna stunder man minns...
eller den gången då jag kände mig bäst i världen och anmälde mig på en 90klass med roy när jag var åtta eller nio, dom sänkte ju såklart hindrerna till typ 70-80centimeter, men ändå ramlade jag av på tredje hindret.!
eller den gången för någon vinter sedan när vi jagade Ebba i hagen i typ tre timmar! eller när vi var å skrittade med Lillen, Sunnie och Bäban på ängen och jag var livrädd för att det skulle komma älgar så jag satt å typ skrek ut "Pippi Långstrump" sången.! haha, eller när jag Anna och Amanda var och galopperade på AMU vägen jag jag var på väg rakt ut i ett kalhygge! hahahahahahahahahahahaha!!!! FYFAN VAD KUL DET VAR!!! HAHAHAHA!!! med kalle anka dojjorna och pumatröjan.. haha! så jävla ful, haha! eller den där gången då vi tog typ alla privathästar och selade lillen och drog ut i skogen mitt i natten :) eller den gången då emma hade så ont så jag satt å massera henne i tre timmar i klubbis... övernattningslägrena med alla dom små barnen, eller förrförra halloween då jag skrämde skiten ur dom å dom började grina efter min spökhistoria, haha!



å herre vad minnen det bara ploppar upp nu i skallen när jag sitter och skriver, men som ni ser så är det en stor del av mitt liv,många betyg som hade kunnat varit bättre om man inte prioriterat hästarna före skolan, många prov som hade gått bättre om man dissat stallet kvällen innan... känns som om att om jag någonsin skulle lämna hästarna helt så skulle jag lämna mig själv helt, och det kommer jag aldrig att kunna göra... jag älskar dom alldeles för mycket.
men om min tur fortsätter att rulla på så som den gör nu (pepparpeppar) så kanske erika hade en kompis som behövde hjälp med sin häst ute på bergnäset, får hoppas helt enkelt att hon behöver hjälp på helger eller någon kväll då och då i veckan! :) skulle vara underbart, och det skulle vara perfekt... ska prata med erika om de sen när hon kommer hem, nu kan jag bara hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0