Luleå vs. Oklahoma

fanken asså, jag som ahde sett så äckligt mycket fram emot å åka till usa, inse alltså vilken erfarenhet för livet att åka dit, tänk på allt man får uppleva och se!
men sen, att flytta är ju något jag har velat göra i många år nu, och tänk så fri jag kommer bli, slippa pendla, osv..
som ewe sa, usa finns ju kvar nästa sommar oxå..
men jagvet inte, nu när jag får flytta så känns det som att jag får flytta på fel grunder, mamma kom med erbjudandet för att hon inte vill att jag ska fara till usa.
Sen känns det så skrämmande, fatta att bo helt själv, klara sig själv, tvätta, städa, diska, allt det där vardagliga som mamma annars gör typ.
jag vill flytta, men vågar jag?
jag vill till usa, men orkar jag vänta ett år?
jag vill flytta, men klarar jag det?
jag vill till usa, men har jag kvar erbjudandet om jobb där om ett år?
jag vill flytta, men hur ser min ekonomi ut då? hur mycket måste jag betala själv?
jag vill till usa, men är jag nog mogen för att åka själv?
jag vill flytta, men kommer jag ens kunna hitta en lägenhet inne i stan på så kort tid?
jag vill till usa, men det är ju inte ens säkert än att jag har ett jobb där.
listan kan fortsätta i all oändlighet..

USA finns kvar om ett år, och då har jag mer tid på mig att spara ihop till den resan.
Luleå finns oxå kvar om ett år, men är erbjudandet från mamma kvar då? nej, jag skulle inte tro det.

Är jag vuxen nog för att klara mig själv i en lägenhet?
Är jag vuxen nog för att klara av att åka till USA helt själv?

ååh, alla dessa frågaställningar, jag vet inte vad jag ska ta mig till..
det är sånna här gånger man ska ha en mamma man kan prata med allt om,
men eftersom det här erbjudandet om luleå kom för att hon itne ville att jag skulle till usa, så är det ju ingen större idé att ens fråga henne, å jag kan itne fråga pappa heller, för han håller med mamma, bättre att flytta till luleå än usa.. ewe tycker luleå, natta tycker luleå, bonden sa först usa men sen luleå..
jag väntar och ser vad mina systrar svarar, jag tror att det dom säger kommer göra valet åt mig. men sen har jag ju faktiskt emr än en dag på mig att bestämma mig.

Som sagt, USA finns kvar, gör Luleå de?
och hur kommer det gå emd skolan om jag går i luleå? kommer jag börja plugga eller kommer jag skita i allt?

image131
OKLAHOMA

image132
LULEÅ




?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!??!?!?!!!

Kommentarer
Postat av: syster erika

jag tycker nog luleå...
jag tror att jobbet i usa kan bli väldigt svårt och tungt... kanske bättre du väntar ett tag med en sån resa... försöka jobba mer i sverige och få erfarenhet och sen åka så att man säkert vet att
man klarar jobbet... sen kan d ju vara bra att h alite sparpengar i usa så man kan se och kankse göra nå skoj där för pengarna du får från det jobbet e inte mycket och d måste du köpa mat för... sen som du sj säger e du mogen nog att sj åka till usa??

2008-01-12 @ 14:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0