PEKKA SARAVO KVAR I LULE! VI VILL HA PEKKA SARAVO KVAR I LULE!

Saravo i tårar

LULEÅ. Många spelare hade tårar i ögonen när publiken tackades.

Luleåbacken Pekka Saravo var tagen.

- Jag är helt slut, säger han.

Det var starka känslor på väldigt många håll efter Luleås segermatch. Pekka Saravo åkte in på isen och man såg att han var rörd när han tackade publiken.

- Vi klarade inte att ta oss till slutspel men det känns ändå som om vi vunnit något stort. Det här är en så viktig seger för den här staden och den här föreningen, säger han.

Sportbladet kunde redan för två veckor sedan berätta att han är på väg bort från Luleå. Nu fick han och Luleåspelarna följa Linköpings match på tv:n.

- Min röst är borta och det kom några tårar också. Det är inte ofta man hurrar för ett annat lag, säger han.

Linköping kan bli hans nya klubb men den finska landslagsbacken ville inte tala om framtiden.

- Äh, det där kommer att klarna senare. Nu vill jag bara glädjas åt det här, säger han.

Sedan fyller han i:

- Jag har haft en mycket bra tid i Luleå och den här staden behöver ett lag i högsta serien. Jag är mycket stolt över att vi lyckades i vår kamp.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2012513.ab

bara jag som tycker att det låter som att han itne ska stanna? att han lät osäker som fan i sitt svar till mih när jag sa att jag hoppades få se han i luleåtröjan även nästa säsong gör mig ju inte mindre orolig.

för JAG vill ha pekka kvar i lule, ja vill ha pekka kvar i lule, pekka kvar i luuuuuleee, jag vill ha pekka kvar i lule.
han är ta mig fan en av di bäste spelarna vi har i det här laget! nu får fan sportrådet avancera å ta kontakt med pekka å säkra honom för iaf två år! en sådan klassspelare som pekka får dom fan inte slascha bort!
image157


Kommentarer
Postat av: Anonym

han kommer åka. de e redan klart... men ej officiellt än.

2008-03-09 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0